Strona główna » O firmie » Wydarzenia

Summer Fancy Food

Szesnaście firm z branży spożywczej z Polski Wschodniej wzięło udział w targach Summer Fancy Food w Nowym Jorku. To największa tego typu impreza w Ameryce Północnej.
Wśród uczestników targów były m.in. Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A. z Łomży, Spółdzielnia Pszczelarska APIS z Lublina czy Indykol z Olsztyna. Wyjazd polskich firm zorganizowany został przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. 
 
-  Dzięki udziałowi w targach mogliśmy pokazać zarówno potencjał naszej firmy, jak i całego regionu. USA jest dla nas atrakcyjnym rynkiem – mimo że kraj jest największym producentem skrobi na świecie, jej produkcja na bazie ziemniaków jest praktycznie zerowa. Powoli ten trend się jednak zmienia, klienci szukają produktów niemodyfikowanych, w tym właśnie skrobi ziemniaczanej. To daje nam szansę wejścia na ten rynek z naszymi produktami na bazie ziemniaka, wykorzystywanymi w branży spożywczej. – mówi Wojciech Faszczewski, prezes zarządu PEPEES S.A. – Niestety, polski rynek producentów skrobi ziemniaczanej jest bardzo rozdrobniony, co utrudnia konkurowanie na tak dużych rynkach. Ale jeśli udałoby się naszą branżę skonsolidować,  te szanse od razu stałyby się większe – już dziś Polska jest piątym dostawcą skrobi ziemniaczanej do Kanady. Z rozmów, które przeprowadziliśmy na targach, wynika, że istnieje szansa i na większą obecność w USA. Mamy nadzieję być na tamtejszym rynku już w przyszłym roku.  
 
Targi Fancy Food to największe tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Ameryce Północnej – odbywają się od 1955r., dwa razy w roku: zimą w San Francisco, latem w Nowym Jorku. Swoje produkty (szacuje się, że w tym roku było ich około 180 tysięcy) - od kawy czy przypraw, przez sery, wyroby cukiernicze, po produkty etniczne czy organiczne, zaprezentowało 2400 wystawców z ponad 80 krajów. – Podczas naszych targów celebrujemy pasję i kreatywność, które napędzają branżę żywności specjalistycznej – mówi Ann Daw, prezydent Speciality Food Association, organizator targów. – Tegoroczne targi były największe w historii, postawiliśmy przede wszystkim na nową i innowacyjną żywność oraz napoje produkowane przez ludzi, którym naprawdę zależy na tworzeniu żywności na najwyższym poziomie. 
 
Zdaniem organizatorów, główne trendy jakie można było zauważyć na tegorocznych targach, to szerokie wykorzystywanie w cukiernictwie produktów z czekolady i mięty, a także masła orzechowego. Popularnością wśród producentów wydawały się cieszyć także produkty z ciecierzycy (przede wszystkim snacki), a także z nasion chia (tzw. szałwia hiszpańska). 
 
- Udział w targach to nie tylko szansa na promocję własnych produktów i zdobywania nowych kontrahentów, ale także możliwość podpatrzenia najnowszych trendów w branży. W Nowym Jorku mogliśmy zobaczyć jak dziś najlepsi pakują swoje produkty czy jak je promują – dodaje Faszczewski z PEPEES.
 
Podczas trzydniowych targów (30.06 – 02.07) producenci żywności mogli także wziąć udział w licznych szkoleniach (np. start-upy i media społecznościowe w branży spożywczej, żywność wolna od GMO) czy pokazach słynnych szefów kuchni – Sary Moulton, Kelsey Nixon czy Rogera Mookinga. Przyznano również nagrody dla najlepszych produktów - wygrał brytyjski ser kozi (producent: Artisan Biscuits Ltd) oraz kalifornijski niebieski ser Bay Blue (producent: Point Reyes Farmstead Cheese Co.). 
 
 
Foto: biuro prasowe Summer Fancy Food Show
2013-07-12 14:57 Opublikował: Szymon Janucik